Головна » 2013 » Квітень » 22 » Тиждень філологічних предметів
22:02
Тиждень філологічних предметів

«Учітесь, читайте, і  чужому научайтесь, й свого не цурайтесь»

Т.Г. Шевченко

 

Саме під таким девізом з 11 по 18 березня 2013 року традиційно пройшов в нашій школі Тиждень філологічних предметів.

Увагу дітей, вчителів, батьків привернули цікаві, естетично оформлені стінні газети. Особливо виділялись газети наших випускників, учениць  11-В класу:

Васильєвої Влади  «199 років з дня народження Шевченка»,

                                 «Алексей Толстой»;

Гольцової Євгенії «Володимир Сосюра»;

Бруслинець Наталії «Лауреати премії імені Т.Шевченка»;

Арнаут Людмили «Корифеї українського театру»;

учнів 9-Б класу (вчитель Іванова Т.Д.)

-         «3 марта – Всемирный день писателя»;

-         «Литература – это, действительно,  интересно, не правда ли?»;

-         «День поэзии».

 

Вчитель-методист російської мови та літератури,  директор школи

Желяскова Т.В. запросила своїх колег на відкритий урок в 5 класі за темою «Дефисное и слитное написание сложных слов с пол- и полу-».

На уроці п’ятикласники дотримувалися своїх правил:

«Я все смогу.

Я всему научусь.

Я очень внимательный.

Я хочу учиться.

Я хочу много знать.

Я хороший ученик».

Протягом уроку п’ятикласники спостерігали, аналізували і разом зробили потрібні висновки. Щоб зняти втому, учням була запропонована весела фізкультурна хвилинка. Діти навіть пропонували послуги швидкої допомоги Петі Двойкіну. З бажанням писали твір-мініатюру. Підводили підсумки уроку, виявили, що на уроці дізналися, чому навчились, на якому етапі роботи було легко, а де важко і що сподобалось. Урок дітям сподобався і веселими, цікавими, доречними слайдами, різноманітними завданнями, шанобливим ставленням вчителя до кожного з них. Діти поглиблювали свої орфографічні знання, працюючи в групах над словниковим та пояснювальним диктантом, виконуючи тренувальні вправи на дошці чи самостійно, проводячи синтаксичну хвилинку. 

 

Вчитель зарубіжної літератури Іванова Т.Д., переможець обласного конкурсу  «Вчитель року», запропонувала учням 9-а класу взяти участь у грі «Умники и умницы». Філологом було підготовлено 2 відбірних тура і фінал. З азартом виконуючи  різноманітні цікаві  творчі  завдання, учні проявили не тільки свої знання, а й толерантність, почуття колективізму. Кожний  тур мав червону, жовту і зелену доріжку. Тільки показавши глибокі знання життя і творчості Пушкіна, учасники могли успішно дійти  до фінішу і стати переможцем. Гра пройшла цікаво, напружено, важко було ареопагу, який складався  із викладачів, виявити героїв  і тому, як частіше це буває, перемогла дружба ліцеїстів. Позакласний захід було проведено в естетично оформленому кабінеті з використанням змістових слайдів, доречних музичних вставок. Гра сприяла розвиткові пізнавальних інтересів учнів до  творчості О.С. Пушкіна і до літератури в цілому, навиків виразного читання, виховувала любов до поезії.

 

У 10-А класі вчитель української мови та літератури Гальчинська О.П. провела брейн-ринг «Лексика і фразеологія». Командам  були запропоновані цікаві завдання «Підбери синоніми», «Хто більше?», «Антоніми», «Коректор», загадки – жарти, ситуативна гра «Чи комунікабельна ти людина?», конкурс капітанів. Уболівальники своїми вдалими відповідями допомагали командам отримувати перемогу. Завдяки різноманітним завданням старшокласники у ігровій формі змогли повторити, узагальнити і закріпити вивчений матеріал і таким чином підгодовуватися до ЗНО. 

 

А учні 9-А класу разом зі своїм вчителем української мови та літератури Андреєвою В.М. на дискусії шукали формулу щастя. Групи одержали завдання: вивести формулу щастя і захистити її. У кожного учня були опоненти, які заперечували, ставили запитання з метою загнати у глухий кут захисників цієї формули. На допомогу дев’ятикласникам  прийшла поезія В. Симоненка, Б.Гріниченка, М.Заболоцького, Л. Костенко, В.Шекспіра, яку учні виразно читали напам’ять. Багато над чим заставив задуматись учнів  фрагмент із кінофільму «Доживемо до понеділка».   У пошуках формули щастя старшокласники скористались піснею у виконанні Т.Повалій. Учні, дискутуючи про сенс життя, мимоволі усвідомлювали свою відповідальність за власне життя і власний вибір, вчилися відстоювати свою думку, позицію.

 

Учні 5-А класу на уроці української мови у молодого філолога

Генової Г.С. крок за кроком знайомилися з фразеологізмами, їх лексичним значенням, з’ясовували джерела української фразеології, вчилися користуватися фразеологічним словником. У роботі дітям допомагали змістовні,  жартівливі, яскраво оформлені  слайди. Урок дав п’ятикласникам багато матеріалу для написання домашнього твору «Фразеологізми в нашому житті».

 

Молодий педагог Руму А.С. разом з учнями 7-В класу підготувала брейн-ринг за творчістю Лесі Українки. Позакласний захід проходив у святково прибраній класній кімнаті. Перед учнями портрет Л.Українки, епіграфи,  книжкова виставка. Із захопленням діти спостерігали за діяльністю  Женкової Владислави, яка зіграла роль Л.Українки, слухали «Місячну сонату Бетховена». Все налаштовувало дітей на зустріч з творчістю талановитої поетеси. Різноманітні слайди, конкурси «Хто краще представить слово про Л.Українку », «Хто швидше?», «Знайди зайве», інсценізація поезії «Мамо, іде вже зима…» викликали цікавість до поезії Л.Українки, бажання ще ширше розкрити її творчий світ.

 

Свої уроки, позакласні заходи вчителі-філологи, крім                       Гальчинської О.П.,  провели в мультимедійному кабінеті української мови та літератури. На всіх заняттях вчителі розвивали  пізнавальні інтереси учнів, їх творчі здібності з урахуванням індивідуальних можливостей на основі особистісно-зорієнтованого підходу і диференціації.

Філологи отримали можливість і поділитись своїм досвідом, і побачити багато цікавого у роботі своїх колег.  

Переглядів: 443 | Додав: alex75 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]