ВИТЯГ З

Програми "Основні орієнтири

виховання учнів 1-11 класів"

 

Для планування виховної роботи

класоводам і класним керівникам

 

  1. Ціннісне ставлення до себе.....................................................................
  2. Ціннісне ставлення до праці...................................................................
  3. Ціннісне ставлення до культури і мистецтва……………………………
  4. Ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей............................................
  5. Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави…………
  6. Ціннісне ставлення до природи................................................................
  7. Форми діяльності…………………………………………………………

 

ЗМІСТ ВИХОВНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1. Ціннісне ставлення до себе.

Тематичний зміст виховної діяльності

Початкова школа.

1 клас

«Що я ціную у житті». «Хто я?». «Я хочу стати кращим». "Азбука ввічливості". "Бути вихованим. Що це означає?". "Розкажи про себе". "На кого ти хочеш бути схожим?". "Мій настрій". "Мій день". "Зовнішній вигляд учня". "Я і мої друзі". "Я і мій клас". "Як треба поводитися у школі, вдома, на вулиці?". "Кожній речі — своє місце". "Якщо хочеш бути здоровим — загартовуйся". "Чистота — запорука здоров'я". "Будемо здорові, або Пригоди маленьких зубчиків". "Вогонь буває різним". "Абетка пішохода". «Хто я?», «Я хочу стати кращим», «Хочу і можу бути здоровим» ( робочий зошит для 1 класу).

2 клас

«Життя людини – найвища цінність». «Я людина». «Я хочу бути схожим». "Чарівні слова"."Мій день народження". "Що потрібно знати про свій характер?". "Як організувати свій день?". "Цінуй свій час і час інших". "Сам удома". "Дав обіцянку — виконуй". "Умій слухати". "Дбай про інших". "Однокласник, товариш, друг". "Дерево міцне корінням, а людина — друзями". "Як не захворіти". "Подорож до Країни здоров'я". "Профілактика інфекційних захворювань". "Старти надій". «Я – людина», «Я хочу бути схожим», «Хочу і можу бути здоровим» ( робочий зошит для 2 класу).

З клас

"Найцінніше в моєму житті". "Дорога кожна хвилина". "Мої «хочу», «можу» і «треба». Мої мрії ". «Я і мої обов’язки». «Як навчитись стримуватись?». «Мої доручення». "Мій день: хороше і погане". "Дисципліна і куль­тура". "Дорога до школи та додому". "Ти — вихована дитина?". "Твій зовнішній вигляд". "Мій улюблений герой". "Як я дбаю про своє здоров'я". "Продукти харчування: наші друзі й вороги". "Здоровим будь!", "Спортивна надія". «Хочу і можу бути здоровим» ( робочий зошит для 3 класу).

4 клас

"Для чого живе людина?". "Віра у себе". "Завтрашній характер — у сьогоднішньому вчинку. "На кого я хочу бути схожим у житті?". "Мій ідеал". "Твої норми поведінки". "Що означає бути вихованим". "Чуйність і байдужість". "Зубів немає, а людину гризе". "Як зробити правильний вибір". "Як стати людиною". "Не кидай слів на вітер". "Хто багато читає, той багато знає". "Козацькі забави". "Як я провів канікули". "Почни день з ранкової гімнастики". "Переможемо всі хвороби". "Культура харчування". "Шкідливі звички". «Хочу і можу бути здоровим» ( робочий зошит для 4 класу).

 

Орієнтовні теми для виховної діяльності.

Основна школа.

5 клас

"Який Я? Яким я хочу бути? " "Дужий той, хто самого себе перемогти може. " "Посієш звичку – пожнеш характер. " "Таланти і шанувальники". "В людині все має бути прекрасним". "Індивідуальні особливості людини". "Пізнай себе". "Презен­тація твого дня народження". "Бережи свій час".

6 клас

"Життя – найдорожчий скарб". "Чи щось без серця зрозумієш". "У пошуках власного ідеалу". "Стратегія прийняття моральних рішень". "Як долати труднощі і випробування. " "Заздрісник сам собі ворог". "Життя не вічне – вічні цінності людські. "Вміння знаходити себе в суспільстві". "Характер людини: як він фор­мується". "Пізнай себе". "Світ моїх захоплень".

7 клас

"Образ мого "Я". "Я і мій характер". "Мої цінності". "Світ моїх почутті". "Подивись на себе уважно". "Пізнай самого себе". "Я в колі сім'ї"."Яскраві події мого життя". "Господарочка". "Добродії". "Проведення одноден­ного походу з елементами орієнту­вання за допомогою компаса та карти". "Країна моїх мрій".

8 клас

  • згоді з самим собою". "Шлях до себе". "Як стати щасливим". "Уміти володіть собою". "3 чого починається пізнання". "Чи любиш ти себе?". "Яка людина заслуговує на повагу інших". "Ким бути і яким бути". "Створення життєвого проекту саморозвитку". "Світ моїх захоп­лень". "Фізична краса не постійна, а духовна — вічна". "Моє дозвіл­ля". "Таланти твої, Україно". "Якщо я буду...". "Вчитель — моє покликання". "Мій улюбле­ний учитель".

Тренінги "Кроки до успіху". "Я" — частинка Всесвіту". "Як подолати невдачу?". "Нао­динці із собою". "Сам собі вихователь". "Кодекс чесної особистості". "Шлях до себе", "Умій сказати НІ".

9 клас

"Мій ідеал". "Бережи честь змолоду". "Пізнай себе — і ти пізнаєш світ". "Мої життєві принципи". "У колі симпатій". "Країна моїх мрій". "Вміння бути самим собою". "Як стати лідером?" "Без добрих справ немає доброго імені". "Про культуру почуттів". "Засоби профілактики травматизму і патологічних станів організму під час проведення туристсько-краєзнавчих подорожей".

Участь у шкільному та районному святі "День туризму". "Що таке самовиховання, самооцінка, самореалізація?". "Найскладніше — не відстоювати свою думку, а мати її". "Життя — це не ті дні, шо минули, а ті, що запам'ятались". "Умій сказати, умій змовчати". "Хочеш бути щасливим — будь ним!" "Не говори, що знаєш, але знай, що говориш". "Бережи себе". "Здоров'я — скарб".

Орієнтовні теми для виховної діяльності.

Старша школа.

10 клас

"У кого немає в душі минулого, у того не може бути майбутнього". "Добра людина та, що робить добро, чи та, що не робить зла?". "Не зраджуй у дружбі, материнстві, батьківстві". "Правда життя". "Зупинимо СНІД, поки він не зупинив нас". "Знати, щоб жити!". "Сходинки фізичного розвитку". "Техніки і способи психічного впливу на соматичний стан організму". "Шлях до самореа-лізації, або Як стати особистістю". "Відшукай себе серед інших". "Як подолати конфлікт?". "Я та інші". "Народжений бути унікальним". "Духовні потреби та ідеали мого "Я". "І буде син, і буде мати, і будуть люди на землі", "Життя −твій вибір", "Інтернет не лише твій друг", "Духовність і здоров’я".

11 клас

"Люби Україну — твою рідну землю". "Людина народжується для вічності". "Умій дати слово і його дотримати". "Добро і зло...". "Сходинками до вершини успіху". "Твоє майбутнє — в твоїх руках". "Дороги, які ми обираємо". "Зроби свій вибір на користь здоров'я". "Подбай про своє здоров'я сам!", "Ризики в Інтернеті", "Обов'язок. Відповідальність. Совість". "Право і мораль". "Інформація — запорука освіченості". Провести дводенну туристсько-краєзнавчу експедицію з використанням туристського спорядження та облаштуванням бівуаку (розбивання наметів, обладнання місця для вогнища, приготування їжі). "Моральний ідеал і його місце в житті людини". "Я – ідеальне". "Що таке щастя?", "Бережи честь з молоду", "Чи кожен може бути успішним". "Якщо я для себе, то навіщо я?". "Заговори, щоб я тебе побачив" (Сократ)

Ціннісне ставлення до праці

Тематика змісту виховної діяльності

Початкова школа

1 клас

“Бджілка мала, та й та працює”. “Ми працю любимо”. “Про двох братів – Умійка та Невмійка”. “Коли я виросту... ”. “Місто веселих майстрів”. “Збережемо книгу”. “Подарунок малюкам дитячого садка”. “Знайомимось з професіями”.

2 клас

“Навіщо людина працює”. “Землю сонце прикрашає, а людину – праця”. “Діло майстра хвалить”. “Книжкова лікарня”. “Подарунки молодшим друзям”. “Професія моїх батьків”. “Кращий мамин помічник”.

3 клас

“Праця годує, а лінь – марнує”. “Цінуймо працю інших”. “Мої досягнення”. “До джерел народних ремесел”. “Усі професії потрібні, усі професії важливі ... ”.

4 клас

“Праця прикрашає людину”. “Праця – джерело життя і головна його прикраса”. “Допоможи книзі! ”. “Подарунки власноруч”. “Трудові традиції української родини”. “Працьовита родина”. “Калейдоскоп професій”. "Підприємства нашого міста (селища)”. “Чи знаєш ти ціну праці?”

Основна школа

Тематичний зміст виховної діяльності

5 клас

"Як організувати себе". "Вчись учитись, щоб уміти трудитись". "Книга скаржиться! Книга дякує!". "Ціна твого підручника". "Місто веселих майстрів". "Даруйте радість людям". "У колективі немає чужої роботи". "Люди, які працюють поруч". "Професії мого роду", "Цінуймо хліб!", "Подарунок своїми руками".

6 клас

"Ціна однієї хвилини". "Що означає культура навчальної праці?". "Наші захоплення". "Професії наших батьків". "Школа вмілих господарів". "Господарь і Господарочка". "Чи вмію я працювати?". "Мої досягнення". "Скільки у світі професій". "Допомогаємо батькам".

7 клас

"Як навчитись цінувати і розраховувати час?". "Чарівна краса вишиванки". "З магазину чи власними руками". "Бабусин рушник у сучасній оселі". "Мої обов'язки в родині". "Я це можу". "Трудова біографія моєї родини". "Усі професії важливі, обирай свою". "Чекаємо батьків з роботи". "Іграшки своїми руками".

8 клас

"Що мали вміти хлопці і дівчата вступаючи у доросле життя". "Бережи свій час і час інших". "Як правильно організувати свою працю?". "Економіка домашнього господарства". "Школа – мій дім, я – господар у нім". "Формула вибору професії: можу + хочу + треба". "Освіта – шлях до майбутньої професії". "Таємниця майстерності". "У світі професій". "Що я знаю про майбутню професію?". "Мої здібності. Як обрати професію".

 

9 клас

"Впорядкуємо ігровий майданчик для малят". "Працюємо разом, радіємо разом". "Як повернути до життя старі речі". "Основи економії та бережливості". "Підліткова праця: правознавчий аспект". "Ким бути чи яким бути?". "Як не помилитися у виборі професії?". "Світ професій: праця та покликання". "Освіта і професія". "Твій вибір – життєвий успіх". "Ти і ринок праці". "Презентація професій". "Ярмарок професій".

Старша школа

Тематичний зміст виховної діяльності

10 клас

"Бути економним – вимога часу". "Економіка навколо нас". "Твій особистий бюджет". "Економіка нашої школи, бюджет і режим економії". "Я Обираю своє майбутнє!". "Здоров'я і вибір професії". "У світі Професій". "Коли робота приносить радість". "Як обирали професію (колись і тепер)". "Як бути затребуваним у своїй професії". "Сучасні вимоги до фахівців". "Риси та якості майбутнього фахівця". "Позашкільна освіта – крок до вибору майбутньої професії".

11 клас

"Вільний час – простір для розвитку здібностей". "Раціонально організовуй свою діяльність". "Чи обов'язково бути студентом?". "Професії нашого часу". "Знайомимось із маловідомими професіями". "Ти і ринок праці". "Чи готовий я до вибору професії?". "Діагностика своїх можливостей". "Професійні якості". "Як уникнути труднощів при виборі професії". "Шлях до свого майбутнього". "Кроки до професії".

 

Ціннісне ставлення до культури і мистецтва

Тематичний зміст виховної діяльності

1 клас

"Музика поруч з нами". "Краса природи в пісні та слові". "Музичні фантазії". "Музика в природі: пори року". "Мистецтво слова". "Абетка мистецтва". "Таємниця однієї картини". "Малюємо разом". "Як фарбами передати настрій". "Ліпимо казку". "Барви пір року".

2 клас

"Музичний фольклор рідною краю". "Народні звичаї". "Краса природи у творах образотворчого мистецтва". "У царині мистецтва". "Чарівне слово поезії". "Я вишиваю рушничок". "Лине листя". "Мистецька галерея зими". "Світ казки". "Мистецтво ляльки". "Вчимося етикету". "Культура поведінки": ідемо до театру (музею, кінотеатру, цирку, на виставку тощо).

З клас

"У царині мистецтва". "Музичні захоплення". "Я вишиваю рушничок". "Кіномистецтво". "Архітектурні перлини рідного краю". "Доторкнутися словом до серця". "Хоровод весняних квітів". "Краса природи рідного краю". "Малюю до картинної галереї". "Граю у ляльковій виставі". "Вчимося етикету". "Культура поведінки": ідемо до театру (музею, кінотеатру, цирку, на виставку тощо). "Пісня колискова". "Музична мозаїка". "Театр актора і ляль­ки". "Фарби осені". "Поезія зими". "Мелодія весни". “Я співаю у класному хорі” (конкурс класних хорів). “Я – юний диригент”.

4 клас

"Мистецькі шедеври". "Влуч­не слово". "Про що розповідають картини". "Музична спадщина рідного краю". "Як слухати музику". "Музичні асоціації". "Краса природи в мис­тецтві". "За народними ремес­лами". "Кіномистецтво: докумен­тальний фільм". "Мистецькими стежками рідного краю". "Пісня рідного краю". "Прекрасне очима дитини". "Театральна афіша".

Основна школа

Тематичний зміст виховної діяльності

5 клас

"Люби музику — вона облагороджує думки і почуття". „Чарівна мелодія скрипки". "Народ скаже — як зав'яже". "Мистецькі уподобання моєї родини". "Різдвяний настрій". "Виликодні писанки". "Рукотворне диво". 'Естетика побуту українців". "Образотворч6 мистецтво українців". "Символи і образи в українському мистецтві". "Українські образи і символи у світовому мистецтві". "Культура поведінки": ідемо до театру (музею, театру, цирку, на виставку тощо). Участь у шкільній самодіяльності.

6 клас

"Вітальна листівка своїми руками". "Мистецтво та мої емоції". "Народні ремесла". "Витинанка". "Театр-експромт". "Турнір знавців поезії". "Школа юного актора". "Студія знавців поезії". "Ляльковий театр — молодшим школярам". "Естетика побуту". "Великодня компо­зиція". "Мистецькі канікули". "Культура поведінки": ідемо до театру (музею, кінотеатру, цирку, на виставку тощо).

7 клас

"Письменники рідного краю" "Сьогодення і майбутнє України і української книги". "Пісенник мого часу". "Люблю я пісню українську". "Естафета творчих завдань". "Український вінок". "Вишневі усмішки". "Архітектурні пам'ятки мого краю". Культура мовлення". "Культурна людина. Яка вона?". "Естетика зовнішнього вигляду". "Мистецька карта України".

8 клас

"Музика, яку ми слухаємо. Музика, яку ми любимо". "Коб­зарська дума". "Чи розуміємо ми оперу?". "Театр у моєму житті". "Мистецтво і мода". "Наш край у творах мистецтва". "І на тім рушникові". "Купальські вогні". "Новорічна вистава". "Різдвяні комедії". "Духовність особистості і мистецтво". "Уроки шляхетності". "Тонкощі побуту".

9 клас

"Концерт-блискавка". "Я малюю світ". "Мої захоплення". "У світі кіномистецтва". "Музичний калейдоскоп". "Осінній дивограй". "Я любив вас усіх, та найбільше любив Україну". "П'ять хвилин з мистецтвом". "Музична вітальня". "Україна моя вишивана". "Загадка — до мудрості кладка". "Подорож мережею Інтернет: відкриті наукові архіви, електронні бібліотеки, віртуальні музеї, світ електронних словників, електронна культура, термінологічні довідники". “Складаємо художню карту рідного міста”.

Старша школа

Тематичний зміст виховної діяльності

10 клас

"Історія танцю: від міфів до сучасності". "Залучаємось до прекрасного". "Видатні українські діячі культури і мистецтва рідного краю". "Україна поетична". "Духовна краса врятує світ". "У людини все має бути прекрасним: і тіло, і душа, і думки" (А.П. Чехов). "Арттерапія: профілактика емоційна і психологічна". "Мій музичний вибір". 'Поезія кохання". "Краса рідної мови". "У мові моїй — і краса й неповторність". "Обряди та звичаї народів України". "Театр: вчора, сьогодні, завтра". "Архітектурні дива". "Ландшафтні перлини країни". "Культура телефонної розмови". "Світ ІКТ". "Подорож мережею Інтернет: відкриті наукові збірки, архіви, електронні бібліотеки, віртуальні музеї, електронна культура". "Мистецькі довідники". "Позитив і негатив спілкування у "чаті". „Поняття інформаційна безпека". "Чарівна сила мистецтва". "Галерея великих митців". "Традиційний народний костюм". "Мої улюблені виконавці". "Мистецтво та митці у художніх творах". "Історія в картинах". "Театральна палітра". "Природа в музиці та музика в природі “Стінна газета – естетичний осередок школи”.

11 клас

"Від культури особистості до культури нації". "Мистецтво, що звертається до серця". "Червона рута цвістиме вічно...". "Наодинці із мистецтвом". "Вукраїнські старожитності". "Диво українських храмів". "Вернісаж української графіки". "Гумор і сатира". "Хіт-парад улюблених мелодій". "Турнір знавців музики (поезії, прози, образотворчого мистецтва, мномистецтва тощо)". "Слухаємо класику". "Джазові ритми". "Запрошуємо до вальсу...". "Мистецький брейн-ринг". "Сучасне арт-мистецтво". "Молодіжна субкультура". "Діловий етикет: мистецтво спілкування". "Вихованість, культура, інтелігентність".

Ціннісне ставлення до сім'ї, родини, людей.

Початкова школа

Тематичний зміст виховної діяльності

2 клас

"Бути совісним означає...". "Мій товариш". "Моя іграшка — тобі". "Буду гідним скрізь і всюди, щоб нести вам радість, люди!". "Про справжню дружбу". "Школа вишуканих манер". "Ти — вихо­вана дитина?". "Турбота. Діти допомагають дітям". "Як би я вчинив...". "Шануй батька й неньку". "Традиції та реліквії моєї родини". "Берегиня". "Рушник моєї бабусі". "Захоплення моїх рідних". "За добро платять добром", "Правила чесної гри та змагання".

З клас

"Дерево міцне корінням, а людина — родом"."Родина, родина: від батька до сина". "Вчимося бути добрими людь­ми". "Якщо ти погано вчинив". "Мій день, мої вчинки". "Чужого горя не буває". "Якщо твій друг помилився...". "Як і чим випробовується дружба". "Про правила товаришування". "Шляхетні дівчатка та лицарі – хлопці", "Ти на світі не один", "Коли я щасливий", "Любов. Любов-милосердя. Добродійні справи людини", "Як стати добрим? ", "Мистецтво ґречності".