Аналіз

роботи органів учнівського самоврядування

за 2016 – 2017 навчальний рік.

Однією з умов успішної реалізації Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-12 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» є участь органів учнівського самоврядування в діяльності виховної системи школи. Оскільки, наш час потребує лідерів нової формації - людей компетентних, відповідальних, здатних мислити не ординарно, у школі працює учнівське самоврядування – добровільна організація учнів навчального закладу, яка забезпечує право і надає можливість в межах Статуту школи здійснювати регулювання і управління справами в інтересах учнів навчального закладу.

У 2016-2017 н. р. робота учнівського самоврядування здійснювалась відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів, згідно річного плану роботи школи та плану роботи парламенту школи спрямованих на розвиток в учнів прагнення стати повноправним членом суспільства, які передбачають всебічне утвердження в суспільному та індивідуальному бутті цивілізованого життя на основі загальнолюдських цінностей та духовних, моральних і культурних засад життя українського народу. Тому мета виховного процесу в школі – не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання, а й формувати громадянина, патріота, інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.

Науково-методична проблема над якою працювало шкільне самоврядування на протязі року це - «Національно-патріотичне виховання та соціалізація особистості через організацію діяльнісно-орієнтованного креативного простору в умовах класного та шкільного самоврядування»

Виховна мета учнівського самоврядування під керівництвом адміністрації школи, педагога-організатора та педагогів школи конкретизувалось через систему завдань, а саме:

  • формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її захищати;
  • забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії свого народу;
  • забезпечення розвитку в дітей потреби у здоровому способі життя, гармонійному поєднанні духовного, фізичного та психічного здоров'я;
  • формування в учнів моральної свідомості на основі організації моральних стосунків дітей через їх включення стихійну, або спеціально організовану діяльність;
  • формування моральної культури, толерантного ставлення до інших культур і традицій;
  • формування культури сімейних стосунків;

Модель учнівського самоврядування нашої школи має цілеспрямовану, конкретну, систематичну і прогнозовану за наслідками діяльності учнів. Робота учнівського самоврядування спрямована на формування особистості з глибоко усвідомленою громадянською позицією. Забезпечує комплексний виховний вплив на учнів шляхом залучення їх до активної та систематичної участі у вирішенні важливих питань класу та школи, в залученні всіх членів учнівського колективу до планування, організації, контролю й підбиття підсумків навчальної та суспільно-корисної праці. Основна мета - виховувати в учнів активну життєву позицію.

На початку року був обраний та затверджений новий склад учнівського самоврядування. Він складається з президента учнівського Парламенту, старостату, НТУ «Ліцеїст» та 4 міністерств: Культури, Правопорядку, Здоров’я та турботи, Інформації.

За кожним міністерством були закріплені педагоги консультанти які відповідали за надання методичної допомоги органам учнівського самоврядування, учням-лідерам з проблеми організації цікавих справ, акцій, навчання учнівського активу.

На протязі навчального року Президент школи приймав активну участь в житті школи.

В обов’язки Президента входило:

1. Проведення засідань Парламенту.

2. Координація роботи Міністерств.

3. Організація та участь у традиційних загальношкільних заходах. (спільно з Міністерством Культури)

Разом з міністрами приймав активну участь у районних зборах лідерів:

  • 13.10.16. – районний збір лідерів «Осинка - 2016»
  • 18.11.16. – районний збір лідерів «Скарбничка мого краю - Болградщини», де зайняли 2 місце.
  • 23.12.16. – Святковий вогник для лідерів «Зустріч у колі друзів»
  • 30.03.17. – збір лідерів «Крок до успіху», де було презентовано відео «Перлина Бессарабії» на І етапі Міжнародної дитячої туристичної виставки «З любов’ю до Батьківщини в Європейській спільноті», яке зайняло в районі 1 місце.

За 2016-2017 н.р. Президентом було проведено 12 засідань Парламенту. На засіданнях розглядалися наступні питання:

  • Про дотримання учнями правил поведінки в школі
  • Про роботу класного самоврядування
  • Про проведення традиційних заходів
  • Зачитувалися звіти Міністерств про виконану роботу.
  • Про результати проведення рейдів-перевірок,огляду куточків ,та озеленення кімнат ;
  • Про визначення завдань щодо роботи центрів ,затвердження планів роботи центрів ;
  • Про проведення конкурсу «Найкращій клас».

На початку навчального року було проведено вибори органів класного та шкільного учнівського самоврядування, сформовані міністерства та сплановано їх роботу.

У 2016-2017 н.р. метою роботи Міністерства культури було:

  • організація змістового дозвілля дітей і молоді з урахуванням їхніх інтересів.
  • залучення учнів на основі ініціативи та самодіяльності до підготовки й проведення творчих справ, розважальних програм.

При активній допомозі та участі Міністерства Культури команда «Квіти землі» зайняла 2 місце в районному екологічному фестивалі «Ми любимо тебе, рідна земле», команда «Шанс» зайняла 3 місце в фестивалі-конкурсі Молодь обирає здоров’я, команда «Фарсаж» зайняла 3 місце у районному конкурсі ЮІД.

У жовтні міністерство

У листопаді міністерство брало активну участь у святі «Посвята в ліцеїсти».

У грудні місяці члени міністерства організували та провели новорічні ранки (1-4 кл.), «Новорічна подорож» (5-7 кл.). Новорічні дійства, які відбувались у нашій школі, сприяють позитивному настрою, піднесеності, творчому виявленню учнів, дарують атмосферу дружності і взаємопідтримки.

З метою природоохоронної роботи у школі була проведена акція «Ялинка», в якій прийняли участь всі класи. Найкращі роботи були відправлені на районний етап конкурсу. Також проводилась акція «Новорічна іграшка», в якій всі прийняли активну участь.

У березні відбулися святкування 8 Березня, де члени міністерства разом з активом 8 класів брали активну участь у виготовленні подарунків для жінок-працівників школи, підготували і провели свято.

1 квітня у школі було організоване день самоврядування. Учні десятих і одинадцятих класів, які заміняли вчителів і адміністрацію, слідкували за порядком. Доки справжні вчителі в ролі учнів займалися музикою, працею, «тимчасова адміністрація» повинна була перевірити відсутніх «учнів» та «вчителів», прослідкувати, щоб під час пар ніхто не гуляв школою і не пішов додому, щоб кожен займався своєю справою. В підсумку, по закінченню учбового дня, вчителя, і особливо директор школи, були дуже вражені тим, як діти змогли впоратися з цілою школою, з купою обов’язків, які їм довірили. А учні зрозуміли, що бути вчителем не так легко, як це здається на перший погляд. По завершенню дня пройшла традиційна гра КВК серед 9-10 класів.

У травні міністерством було підготовлено та проведено свято «Ліцейські лаври». Також міністерство допомагало в організації і проведенні Свята Останнього дзвоника.

Всі свята були підготовлені на достатньому рівні, були продумані сценарії, підготовлені ведучі, оформлена сцена. На протязі навчального року поповнювався банк сценаріїв до свят.

В цьому 2016-2017 навчальному році головною метою міністерства здоров’я та турботи було:

  • заохочування учнів школи до занять фізичною культурою та спортом, туризмом та оздоровленням;
  • формування культури поведінки, норм моралі, знайомство та розучування традиційних українських видів фізичного загартовування, розучування народних ігор, проведення змагань;
  • організація спортивних конкурсів, змагань, ігор;
  • проведення туристичних походів;
  • проведення благодійних акцій.

Впродовж року міністерство брало участь у таких благодійних акціях як: «Назустріч мрії», «Серце до серця», акціях милосердя, до дня людей похилого віку, до дня інвалідів. Такі благодійні вчинки формують почуття співчутливості, милосердя, доброти та любові до кожного.

Проводився рейд «Чистота запорука здоров’я». Члени міністерства спостерігали за збереженням меблів та санітарним станом кабінетів. Проводили анкетування серед 7-11 класів «Твоє відношення до паління», випустили листівки до Всесвітнього дня відмови від паління, Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом.

В рамках декади ціннісного ставлення до себе, члени міністерства разом з вчителями фізичної культури підготували та провели:

1. День здоров’я. Дуже подобається учням всіх вікових категорій. Під час мандрівок діти беруть участь у спортивних змаганнях. Такі заходи активізують учнів до спортивно-туристичної діяльності, сприяють патріотичному вихованню.

2. Олімпійський тиждень. Різноманітні спортивні змагання серед учнів. Крім духу змагань між учнями, формує моральні засади майбутніх захисників Батьківщини.

При активній участі міністерства здоров’я та турботи команди школи приймали участь у районних та обласних спортивних змаганнях:

  • Легкоатлетичний крос – 11 місце;
  • Баскетбол – 3 місце;
  • Турнір по тенісу – 1 місце;
  • Шахи, шахмати – 6 місце;
  • Нащадки козацької слави – 4 місце;
  • Легкоатлетична естафета – 7 місце;
  • Легкоатлетичне 4-х бор є – 4 місце;
  • Старти надій – 1 місце.

У квітні цього року члени міністерства прийняли участь у районній військово-патріотичної грі «Джура» де зайняли 1 місце серед шкіл району.

Міністерство спорту та здоров’я залучало учнів до спортивних гуртків та секцій, до участі у змаганнях, вело пропаганду здорового способу життя,

У 2016-2017 навчальному році слід відзначити належну роботу НТУ «Ліцеїст». Шкільне наукове товариство забезпечувало потребу учнів у здобутті знань, умінь, навичок у науково-дослідницькій експериментальній та проектній діяльності, створювало умови для виявлення обдарованих учнів, залучало її до поглиблено­го вивчення наук, сприяло вибору майбутньої професії. виявлення, підтримка та розвиток творчих здібностей учнів школи, становлення пошукового, дослідницького способу мислення учнів.

Члени НТУ надавали учням допомогу, яким складно у навчанні, залучали учнів до участі в шкільних та районних олімпіадах, конкурсах, інтелектуальних іграх, вели список призерів різноманітних конкурсів.

У 2016-2017 міністерство інформації займалось інформуванням учнів і батьків про події, які відбуваються у школі, різними засобами (стінні газети, оголошення…), випуском шкільної газети, поздоровленнями, оголошенням організаційних питань, оформленням шкільних стендів, плакатів, куточків;

Робота була проведена по таким напрямкам:

  • проведення конкурсів листівок, буклетів, малюнків ;
  • проведення конкурсів стінгазет;
  • підготовка плакатів;
  • випуск газет «А ось і ми!».

На початку навчального року було проведено перший конкурс листівок, буклетів, малюнків з пропаганди здорового способу життя, в якому брали участь усі учні з 5-11 класи. У жовтні місяці було проведено конкурс стінгазет до Дня вчителя, та перший випуск газети « А ось і ми!» №1, який сприяє підвищенню інтересу дітей до життя ліцею. У жовтні пройшла декада правового виховання, до якої 5-11 класи випустили плакати на правову тематику. У грудні були випущені стінгазети до Нового року, а також проводили конкурс малюнків «Зимова казка», та акція «Ялинка». Підготували плакати, та оголошення про святкування Нового року, в якому взяли участь всі класи.

Пройшов конкурс стінгазет до свята 8 Березня, в якому взяли участь 5-10 класи. Також проводилися конкурс виставка стінгазет до Дня сміху, де прийняли участь всі класи.

Слід зазначити, що цього року менш активними були 5Б, 7Б, 8Г, 9А,9Б, 9В класи.

Усі заплановані заходи на 2016-2017 н.р. були виконані у повному обсязі.

Протягом 2016-2017 навчального року метою Міністерства правопорядку було: забезпечування дотримання і виконання кожним учнем правил внутрішнього розпорядку, закладених в статуті школи, сприяння свідомому відношенню школярів до навчальної діяльності, представники міністерства брали участь в засіданнях коордіційної ради з профілактики правопорушень серед неповнолітніх.

Напрямки роботи:

  • Організація чергування в класах;
  • Проведення у класах рейд-перевірок «Відвідування», «Урок», «Дзеркало», «Соня», «Черговий в класі»;
  • Проведення місячника правових знань;
  • Контроль рівня культури поведінки, культури взаємовідношень між учнями.

Протягом року, згідно плану роботи, були проведені засідання двічі у підсеместр. На початку року був вибраний актив, затверджений план роботи на 2016-2017 навчальний рік, про проведення рейдів «Відвідування», «Соня», «Дзеркало», «Урок».

Члени Міністерства правопорядку наприкінці кожного під семестру здавали звітну інформацію щодо зовнішнього вигляду, порушень дисципліни згідно аналізу щоденників поведінки та чергування в їхньому класі.

Були проведені рейди:

  • «Дзеркало»
  • «Урок»
  • «Соня»
  • «Черговий в класі»

Вчасно здавали звіти наприкінці кожного семестру наступні класи: 5-А, 5-В, 6-А, 6-Б, 6-В, 7А, 7-В, 8Б, 8В, 9-В, 10-В.

Впродовж року міністерство правопорядку проводило рейди щодо вивчення стану готовності учнів до навчального процесу. Значна увага приділялася і надалі приділятиметься правовому вихованню. Добре налагоджена робота коордиційної ради з профілактики та попередження правопорушень. Цього року на внутрішкільному обліку перебували 4 учня. Міністерство правопорядку вело облік і контроль за правопорушеннями та учнями, які схильні до правопорушень. Вівся облік відвідування учнями школи, організовувалось чергування на шкільних вечорах, проводились бесіди на антиалкогольну та антинікотинову пропаганду, про СНІД та наркотики. Міністерство правопорядку добре співпрацює з іншими міністерствами, члени яких завжди знаходять шляхи вирішення різних проблем, які виникають у процесі організації певного заходу.

Усі заплановані заходи на 2016-2017 н.р. були виконані у повному обсязі.

В наступному році міністерство правопорядку буде продовжувати допомагати в налагодженні дисципліни і порядку в школі, сприяти дотриманню всіх правил для учнів.

У школі на протязі року працює класне самоврядування. Дитячим центром розроблений єдиний графік засідань старосту (кожен четвер семестру), на яких надавалася важлива інформація відносно шкільних заходів та роботи органів класного самоврядування.

У вересні були проведені вибори в органи класного самоврядування, були сформовані ради, відбулося розподіл доручень у класах, спланована робота класного самоврядування, обрані представники в шкільні міністерства. Проводився смотр-конкурс «Класний куточок», в якому прийняли участь 1-11 класи. Хотілось би відмітити добру підготовку усіх класів до цього конкурсу.

Кожен підсеместр ради класу здавали звіти по підсумкам роботи класного самоврядування, на підставі звітів рад класів:

  • У раді Дозвілля найактивніші - представники 5А, 5В, 6А, 6В, 7А, 7В, 8Б, 8В, 10В класи;
  • У «Прес-центрі» хочеться відзначити активну роботу 5-х класів, а також 6А, 6В, 7В, 10 класів;
  • У раді «Спорту та здоров’я» якісно працювали представники 6В, 7А, 8Б, 8В, 10Вкласи;
  • В раді «Дисципліни та порядку» найбільше проявили себе - представники 5В, 6А, 6В, 7В, 8В, 9В, 10В класів.

Хотілося б виділити роботу старост: 5 А кл., 6А кл., 6В кл., 8Бкл., 8Вкл., 9А кл., 10В кл. Однак не всі старости класів активно беруть участь в роботі шкільного самоврядування. 5Б кл, 7Б кл, 7А кл, 8-Г кл, 10Б кл, погано приймали участь у роботі старостату.

Для залучення учнів цих класів до більш активної роботи в системі самоврядування, надалі планується здійснювати тісне співробітництво кураторів міністерств з класними керівниками.

Протягом року велося рейтингове оцінювання класів. За рішенням педагогічної ради до рейтингу класів з навчально-виховної роботи були внесені бали за роботу з обдарованими дітьми, у 3 номінаціях: спорт, наука, творчість. Начислення балів здійснювалося згідно прийнятої шкали.

Шкільний рівень

Районний рівень

Обласний рівень

Участь – 1б

Участь – 5б

Участь – 15б

Місце – 2б

Місце – 10б

Місце – 20б


В цілому мета та завдання поставлені у 2016-2017 навчальному році виконані.

Однак, в роботі органів учнівського самоврядування є недоліки, тому слід проявляти більшу ініціативність під час організації та проведення загальношкільних свят, активніше долучатися до різноманітних заходів, які проводять в школі.