Статут

шкільного самоврядування

“Дивосвіт”

І. Загальне положення.

1. Учнівське самоврядування регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів: Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України “Про освіту ”, “Про громадські організації ”, Статуту школи.

  1. Головним завданням Шкільного Парламенту є розвиток соціальної активності учнів, виховання в них почуття власної гідності, представлення можливості проявляти себе в суспільної діяльності.
  2. Шкільний парламент утворюється з метою організації учнівського колективу, захисту прав учнів, утворення дійсної системи самоврядування.
  3. Функції Шкільного Парламенту:
  • учбова (стимулювання учнів в отримання знаній і підвищення іх рівня; навчання елементам демократизму);
  • розвивальна (стимулювання творчих здібностей учнів);
  • формування між особових відношень.

ІІ. Структура учнівського самоврядування.

1. Учнівська конференція.

1. Вищім органом учнівського самоврядування є учнівська конференція.   2. Учнівська конференція збирається два рази на рік (на початку та в кінці         навчального року).                                                                                                    3. Делегатів учнівської конференції обирають на класних зборах (5-11 кл.).      4.Учнівська конференція може бути утворена президентом школи, а також групою учнів (не менш ніж 30 чоловік) у випадку необхідності рішення важливих питань у житті навчального закладу.                                                      5. Учнівська конференція  затверджує Шкільний Парламент, контролює роботу Парламенту та президента, оцінює роботу за рік, у випадку невиконання їхніх функцій приймає рішення про оголошення недовіри президенту школи або Парламенту. Внаслідок оголошення недовіри повинні пройти перевибори.

  1. Президент.
  1. Президент школи є головою учнівського колективу і виступає від його імені.
  2. Президент обирається учнями на основі загального, рівного і прямого виборчого права шляхом таємного голосування.
  3. Кандидатом в президенти може бути учень 9класів, не зафіксований на внутрішньо шкільному обліку, рейтингова оцінка не менш ніж 7 балів, повинен бути відповідальним, володіти організаторськими здібностями, приймати активну участь у шкільному житті. 

Кандидати в президенти пропонуються групою учнів (класом). Клас може запропонувати не менш ніж один кандидат. Після запропонування кандидатів проводиться агітація. У день виборів агітація не дозволяється. Президент вважається обраним, якщо за нього проголосувала більшість учнів школи.

  1. Президент є головою учнівського парламенту.
  2. Президент має право:
  • вносить на розгляд парламенту питання, що турбують учнів школи;
  • має право ініціювати зміни, які покращать навчання та дозвілля учнів;
  • скликає чергові засідання шкільного парламенту;
  • має право “вето” щодо рішень парламенту;
  • не має право передавати свої повноваження іншим особам;
  • координує діяльність міністерств і старостату;
  • рішення президента не залежні від рішень адміністрації з питань учнівського самоврядування;
  1.  Повноваження Президента школи припиняються у разі:
  • відставки;
  • неможливості виконувати свої повноваження за станом здоров’я;
  • усунення з поста в порядку імпічменту;
  • закінчення школи.
  1. Прем’єр міністр у випадку хвороби якщо президент вибув зі школи, займає його посаду та виконує його функції, відповідає за організацію супільно-корисної продуктивної роботи. Є керівником  будь якого міністерства
  2. Президент може бути усунений з поста в порядку імпічменту, питання про усунення президента з поста ініціюється більшістю (50%+1) парламенту.

3. Шкільний Парламент.

  1. В період між конференціями виконавчим органом самоврядування є Шкільний Парламент.
  2. Склад Парламенту:
  • Голова старост;
  • Міністри:

Культури;                                                                                 

Правопорядку;                                                                                         

Спорту та здоров’я;                                                                           

Інформації.

  • Голова НТУ «Ліцеїст»
  • Секретар;

3.1. Повноваження членів.

1. Міністри очолюють міністерства.

2. Голова старостату  звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засіданнях старостату; є безпосередньою об’єднуючою ланкою між Парламентом, колективом класу та класними керівниками (доводять до їхнього відома плани, завдання, рішення Парламенту).               

3. Секретар веде документацію Парламенту: протоколи засідань, протоколи Учнівської конференції.

3.2. Порядок роботи Парламенту.

  1. Засідання парламенту проводиться 2 рази на семестр (друга та четверта неділя семестру).
  2. Плани роботи складаються на півріччя із затвердженням їх на засіданні парламенту.
  3. Засідання міністерств проводяться за потребою, але не рідше одного разу на місяць; засідання парламенту проходять відкрито.
  4. Засідання міністерств правомірне, якщо на ньому присутні більше половини членів міністерства. Засідання проводить міністр.
  5. Кожен член парламенту за виключенням президента та прем’єр-міністра, зобов’язаний входити до складу будь-якого міністерства.
  6. Міністри вибираються членами міністерств шляхом відкритого голосування більшістю голосів.
  7. Рішення міністерства приймається більшістю голосів.

3.3. Права та обов’язки членів Парламенту.

1       В шкільний Парламент мають право бути ізбрані учні 5-10 класів.

2       Члени Парламенту мають право приймати участь в засіданнях.

3       Члени Парламенту мають право вільного висловлювання.

4       Вносити пропозиції та рекомендації у момент рішення важливих питань.

5       Бути запрошеними на засідання педагогічної ради зі звітом про свою роботу.

6       Захищати та відстоювати свою позицію.

  1. Приймати рішення з найважливіших питань шкільного життя у межах своєї компетенції.

8       Вносити пропозицій адміністрації школи, педагогічній раді з питань навчання та дозвілля.

9       Координувати роботу класів, доведення до класу завдань роботи парламенту.

10.Піклуватися про молодших школярів, допомога ветеранам, самотнім, акції матеріальної допомоги дітям, участь у благоустрої території школи.

11.Контролювати створення належних умов для навчання та дозвілля учнів.

12.Приймати участь в організації невідкладної допомоги невстигаючим учням.

13.Організовувати пошукову роботу, екскурсії, іншу пошукову роботу.

14.Здійснювати контроль за відвідуванням уроків, участь в обговоренні проблем шкільної форми.

15.Здійснювати контроль за порядком під час чергування класів у школі

16.Повинен бути взірцем у навчанні, поведінки та активності у роботі.

17.Повноваження членів парламенту припиняються одночасно з припиненням повноважень Парламенту.

18.Повноваження членів Парламенту можуть бути припинені у разі:

-         складання повноважень за особистою заявкою;

-         переходу до іншої школи;

-         відкликання класом свого представника;

-         у разі закінчення школи;

-         член парламенту може бути виключений зі складу Парламенту за рішенням Парламенту школи.

            4. Міністерства.

1. До складу міністерства входять представники учнівського колективу 5-11 класів, які обрані іх вищими органами, представники педагогічного колективу – куратори, міністр, заступник міністра і секретар.

2. В школі діють 4 міністерства:

  • “Культури”;
  • “Правопорядку”;
  • “Спорту та здоров’я”;
  • “Інформації”.

Та НТУ.

4.1. Повноваження.

1. Міністерство Культури здійснює естетичне виховання учнів, розвиток їхніх художніх здібностей; заохочувати іх до підготовки і проведенню творчих справ, святкових вечорів; організовує роботу творчих гуртків і клубів, конкурси талантів, вечорів відпочинку, виставки художньої творчості учнів.

Міністерство Правопорядку контролює відвідування занять кожним учнем (рейд «Урок») і слідкує за рівнем культури, культурою взаємовідносин, перевіряє дотримання зовнішнього вигляду учнів; контролює чергування класів під час учбового процесу і позакласних заходів.

3. Міністерство Спорту та здоров’я пропагандує здоровий спосіб життя серед учнів, заохочує учнів до активної діяльності в області спору та туризму. Організація роботи по профілактики шкідливих звичок. Організує спортивні змагання, вікторини.

4. Міністерство Інформації об’єднує майбутніх журналістів, які збирають інформацію про різноманітні явища шкільного життя, відпускають шкільну газету, проводять конкурси шкільних, класних газет до видатних дат.

4.2.  Порядок роботи міністерств.

1. Робота міністерства здійснюється згідно з планом.

2. Чергові засідання відбуваються 2 рази в семестр, позачергові – у разі виникнення  ситуацій, що вимагають термінового розгляду.

  1. Старостат.
  1. До складу старостату входять старости 5-11 класів.
  2. Зі старост вибирається голова, зам голови, секретар.
  3. Старостат засідає кожну п’ятницю.
  4. Старостат звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засіданнях старостату та парламенті.
  5. Є безпосереднім зв’язком між Парламентом, колективом класу та класним керівником (доводить до їхнього відома плани, завдання, рішення Парламенту).
  6.  Гуртки.

1       У школі діє гурткова робота.

2       Основні напрямки гурткової роботи:

-         художньо-естетичний, який забезпечує розвиток творчих здібностей, обдарувань та здобуття учнями практичних навичок, оволодіння знаннями в сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;

-         науковий, який забезпечує розширення наукового світогляду, підготовку до активної науково-досліднецької роботи.

-         спортивний, який забезпечує розвиток фізичних здібностей учня, необхідні умови для повноцінного оздоровлення, загартування, змістового відпочинку і дозвілля.

-         Бібліотечно-бібліографічний, який спрямований на поглиблення пізнавальних інтересів учнів, підвищення іх інформаційної культури, набуття навичок і умінь орієнтуватися у зростаючому потоці інформації.

3. Гуртки працюють за графіком.

7. Клуби.

1.     У школі діє клубна діяльність.

2.     Клубна діяльність в школі розглядається як  частина виховної системи школи, об'єднуючи школярів по інтересах. 

3.     Клубна діяльність в школі формується  на основі запиту учнів і їх батьків. Напрями діяльності можуть мінятися залежно від  інтересів учасників клубної діяльності по роках.

4.     У клубній діяльності може брати участь будь-який школяр.

5.     Принципи діяльності клубів:        

-       Гуманістична спрямованість;

-       Добровільність;

-       Творчість ;

-       Відвертість;

-       Самообслуговування;

-       Доступність;

6.     Клубна діяльність в школі представлена наступними напрямками:

-       Соціальний;

7.     Кожен клуб має певну структуру і орган самоврядування.

III. Внесення змін.

До Статуту шкільного самоврядування можуть вноситися зміни.